Bankolunk?
“Hogyan válasszunk számlavezető bankot?”
Életünk során többször kerülünk abba a helyzetbe, hogy egy egyszerűnek tűnő helyzetet meg kell oldani. Ilyen helyzet a számlavezető bank kiválasztása is.
Ez a gondolat, hogy melyik bankot válasszuk, már akkor felmerül, amikor a gyermekünknek nyitunk számlát, majd a felnőtté válásunk is egy ilyen döntés elé állít bennünket. Diákhitel, ösztöndíj, másodállás, munkabér vállalkozás. Mindegyik esetében más-más szempontot kell számításba venni. Az ne legyen szempont, hogy az anyukám, apukám, testvérem, barátom, barátnőm melyik bankban vezeti a számláját!
Számos lehetőség kínálkozik, és a bankok a marketing- és reklám csatornákat kihasználva vonzóvá és széppé varázsolják a szolgáltatásaikat. Nagy odafigyelést igényel , hogy az igényeiknek legmegfelelőbb bankot és szolgáltatást kiválasszuk. A kiválasztás előtt az alábbi kérdésekre érdemes választ adni:hány alkalommal veszünk fel készpénzt?hány db átutalási megbízást indítunk havonta számláról?van-e szüksége kiegészítő szolgáltatásokra? (Pl: hitel, befektetés…)vállalkozóként: a cégben hányan fognak bankkártyát használni?speciális területen tevékenykedik a vállalkozás? ( pl: non-profit szervezet, alapítvány, ügyvédi iroda, közjegyző…..)szükséges deviza alapú alszámlát nyitni a cég tevékenysége miatt?milyen devizanemben érkezik bevétel, szükséges-e több alkalommal átvezetéseket indítani a számlák között?Miután ezeket a kérdéseket megválaszoltuk, indulhat a böngészés. A legtöbb bank 4-számlacsomagot kínál.
A számlacsomagok magukban foglalják a bankkártyát, az elektronikus és telefonos ügyintézést, valamint a kedvezményes átutalás lehetőségét is. Az, hogy kinek mi éri meg, az mindig a felhasználó döntése. A banki szolgáltatások területén éppen egy nagy váltás előtt állunk.
Ezt a technológiai fejlődés teszi lehetővé. Ezzel sokkal hatékonyabb és egyszerűbb esz a pénzügyeket intézni, ügyfélbarátabb és főként olcsóbb termékek és szolgáltatások váltják az eddigieket. Ez a változás a választást is meg fogja könnyíteni, mert még inkább az igényeinkhez tudjuk igazítani a banki szolgáltatást.
Ezeket a változásokat ez év július elejétől fogjuk látni, ezért érdemes lesz ezt az időszakot követően a lehetőségek között egy kicsit elmélyedni. Ez a kis ráfordított idő pénzmegtakarítást és a szolgáltatásokban minőségi változás is hoz magával. Jó böngészést és jó bankolást mindenkinek!